11 клас




 

 

 

 

 
-----------------------------------------------------------------------------
15.05.2020
                                     з 10.00 до 11.00
Контрольна робота складається з 14 завдань. 12 тестових запитань по 0,5 б. 13 завдання - відновіть текст уривку романа М.Зузака "Крадійка книжок"( записати в рядок 6 пропущених слів)- 3 бали (2 слова- 1 бал). Далі творче завдання за бажанням - відповідь на запитання - 7 лаконічних речень - 3 бали.

               Презентація з біології для учнів 9,11 класів на тему "Ознака ...
https://www.google.com/url?q=https://docs.google.com/document/d/1W6O_f4B1n1zQPQhgPoLNuHfr-Pl6OlTqmOEjGCo4Syg/edit&sa=D&ust=1588974110095000
----------------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------
 08.05.2020
 Ідеї людяності, добра, порятунку, життя й культури. Книга як символ збереження духовності в жорстокому світі.

 Екранізація книги
 











 Завдання: підготуватися до контрольної роботи.
Подумати  над запитаннями: Якою була сила слова (книги, художньої літератури) у Другій світовій війні (за твором М.Зузака "Крадійка книжок") 
Якою вона є ,на вашу думку, у просторі цифрових технологій ХХІ століття?
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 02.05.2020
 Викриття згубного впливу нацизму у творі  Маркуса Зузака "Крадійка книжок". Специфіка форми оповіді. Образи "маленьких людей", які опинилися в умовах фашиської системи.

НАВЧАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ: опрацювати матеріал підручника - сторінки 185-188; прочитати роман "Крадійка книжок";проаналізувати додаткову інформацію вчителя
⏩Біографія М.Зузака
⏩Експрес-урок 
 ⏩Буктрейлер на книгу Маркуса Зузака "Крадійка книжок"

⏩Текст 
 
 Завдання: читати і знати текст
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
 24.04.2020
          Відображення сучасних соціальних, психологічних, етичних проблем у творі Хуліо Кортасара "Менади"
 Заголовок твору багато про що говорить читачу.


Зрозуміло, що в оповіданні йтиметься про театр, мистецтво, адже менади - це персонажі грецької міфології, супутниці бога Діоніса. Під час святкувань на честь Діоніса зародилися театральні вистави. Звісно, сьогоднішні театри не схожі на еллінські амфітеатри, та суть залишилася незмінною: це місце, де публіка зустрічається з Мистецтвом. Крім того, назва твору провіщає криваві події, адже грецькою «Μαιναδες» у перекладі означає «безумна, скажена, навіжена». Новочасні «менади» в оповіданні вбивають диригента, як колись в Елладі приносили в жертву Діонісу цапа. Тут доречно також нагадати, що й Орфея розірвали саме менади (вакханки).
Якою ж була програма того трагічного ювілейного концерту, про який ідеться у «Менадах»? 

Кортасар був інтелектуалом, дуже добре обізнаним у музиці й театральному мистецтві, тож випадковостей тут немає. Концертна програма, яку слухали герої оповідання, є еклектичною, тобто містить твори різноманітних музичних напрямів і стилів.
-Прослухайте музичні твори, які виконували під час концерту, описаного в оповіданні «Менади». Порівняйте свої естетичні та психологічні відчуття з тим, що зобразив у творі Х. Кортасар.

           Фелікс Мендельсон (1809-1847) - німецький композитор-романтик, тісно пов'язаний із класичними традиціями. Його «Сон літньої ночі» створений до однойменної комедії В. Шекспіра, має 11 частин і триває близько 40 хвилин. Найвідоміший фрагмент «Сну...» - славнозвісний «Весільний марш».
Ф.Мендельсон - Сон в летнюю ночь - скерцо
 Ріхард Штраус (1864-1949) - німецький композитор і

диригент, яскравий представник німецького експресіонізму. Справжню славу композитору принесли симфонічні поеми. Уже в першій («Дон-Жуан», звучить близько 20 хвилин) композитор постав як самодостатній автор із власним музичним стилем. Під час прем'єри (1899) глядацька зала розділилася: одна половина влаштувала автору овацію, друга - шикала, обурюючись (порівняйте реакцію зали в оповіданні Кортасара)


 





 ⏩R. Strauss - Don Juan (I part)
Клод Дебюссі (1862-1918) - французький композитор-імпресіоніст. Його творчість вважають перехідною формою від пізнього романтизму до модернізму. Симфонічна картина «Море» (на думку композитора, це наймузичніша природна стихія) складається з трьох частин, що мають назви симфонічних ескізів, натякаючи на зв'язок із живописом. Звучить близько 25 хвилин. ---








 

 ⏩Дебюссі "Море"
Про що свідчить поєднання цих різнорідних музичних явищ? 
Можливо, диригент, знаючи смаки (чи несмак?) своєї публіки, прагнув догодити слухачам. Можливо, публіка була лише на позір рафінованою і естетично вихованою. Хай там як, але колективний психоз («масове шаління») Кортасар зобразив геніально! Навіть оповідач потрапив під уплив цього «менадства», тобто колективного безуму. Він навіть шкодує, що не може долучитися до здичавілих театралів, а лише спостерігає за цим усім неначе збоку. Про те саме писав Йонеско в «Носорогах», коли Беранже за мить до того, як прийняти своє екзистенційне (і єдино людське!) рішення: «...Проти всіх я боронитимусь! Я остання людина і буду нею до самого кінця! Я не здамся!», все-таки ледь не піддався колективному психозу «оносороження»: «Шкода, я ніколи не стану носорогом, ніколи, ніколи». Отже, бацила цієї схильності до колективного безумства, до «менадства» (як вірус чуми) сидить у кожній без винятку людині й щомиті може прокинутися? Так, це прочитується у підтексті, у «підводній частині айсберга», тобто оповідання «Менади». Однак інакомовлення, алегоричність і символізм становлять благодатне поле для інтерпретацій..

 Завдання: порівняйте твори Х. Кортасара «Менади» та Ґ. Гарсіа Маркеса «Стариган із крилами». Що в них спільного та відмінного?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


 18.04.2020
          Фантасмогорична картина безумства натовпу в оповіданнях Хуліо Кортасара "Менади"

НАВЧАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ: опрацювати матеріал підручника - сторінки 176-184; прочитати оповідання "Менади";проаналізувати додаткову інформацію вчителя

 ⏩ Експрес-урок. Х. Кортасар. "Менади"
 ⏩Audio-text . Х. Кортасар."Менади." Переклад Ю.Покальчука
 ⏩Текст "Менади"
 Завдання: сторінка підручника запитання 9,11,18,19
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 17.04.2020
          Формування мислеобразу трьох храмів як трьх складових людини. Милорад Павич новела "Дамаскин"


НАВЧАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ: прочитати новелу "Дамаскин";проаналізувати додаткову інформацію вчителя
  Особливе місце у творчості Павича посідає оповідання «Дамаскин».
Автор активно використовує факти візантійської та постві- зантійської культури (будівництво храмів по всіх християнських землях на зразок візантійських). Письменник дає можливість ви­бору шляхів читання твору на двох його «перехрестях» (у тому чис­лі на комп’ютері). Це своєрідна гра з текстом і з читачем, «відмова від монопольного права автора на істину»
 Цій новелі Павич недарма дав підзаголовок «Новела для комп’ютера та теслярського циркуля». На перший погляд, це несумісні речі. Але, намітивши вузлові точки, письменник пропонує читачам кілька варіантів послідовності прочитання глав, від вибору якої залежить фінал твору, подібно до комп’ютерної гри. А теслярський циркуль, зображений на прапорі зодчих, про яких ідеться в новелі, вони використовували як вимірювальний інструмент у будівництві. У насиченій метафоричним змістом новелі він водночас є символом виміру життєвого шляху героїв, вказівником напрямку цього шляху. Саме за допомогою теслярського циркуля героїня новели Атиллія Ніколич фон Рудная знайшла на карті дорогу до храму Введення, який для неї збудував зодчий Иован Лествичник. Хоча без внутрішньої духовної роботи, без сердечної доброти, без душевної чуйності їй навряд чи став би у пригоді цей інструмент.

Прототипами деяких персонажів є реальні історичні персонажі, відомі церковні діячі.
Історичний Іоанн Дамаскін — один з найвидатніших діячів християнської церкви, літератури і культури, духовний ватажок могутнього руху проти іконоборства, тобто заборони не лише поклоніння іконам, а й права на саме їх існування, прирівнювання їх до язичницьких ідолів. Іоанн Дамаскін захистив ікону, написавши три Слова «Проти супротивників святих ікон». Уже цим він засвідчив появу в стані іконошанувальників ватажка, ідеолога. Боротьба з іконоборством тривала ще понад століття і зрештою завершилася перемогою іконошанувальників, але першим бій прийняв і витримав саме Іоанн Дамаскін. Саме тоді він і заклав підвалини знаменитої теорії Священного образу, що поклала початок канонізації іконопису. Іоанн Мансур (що означає «переможний, саме таким було його успадковане ім’я») отримав прізвисько Дамаскін, тому що народився і довго жив у Дамаску, столиці Сирії, яка тоді вже була мусульманською, не залежною від християнської Візантії державою.
Милорад Павич не лише добре знав візантійську історію, релігію і культуру, а й сам писав вірші тією «візантійською» мовою, яку використовував історичний Дамаскін: «Я дуже любив писати вірші — літургійну поезію мовою наших древніх церковних переказів, мовою, яку, на жаль, уже ніхто не розуміє». Це теж позначилося на ідейно-художніх особливостях оповідання «Дамаскін».
Другий будівничий — Йован Лествичник. Звичайно, це ім’я теж аж ніяк не випадкове. Так звали видатного діяча православної церкви ченця Іоанна, названого за своєю головною працею «Лествичником». «Лествиця», тобто «драбина» — наскрізний символ важкого духовного сходження, що проходить крізь усю книгу.

⏩екст Милорад Павич — Дамаскин (скорочено)

⏩Милорад Павич «Дамаскин» Book Trailer

Презентація

Завдання: Складання графічного змісту оповідання


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 11.04.2020
           Милорад Павич. Утілення  в оповіданні "Скляний равлик" рис постмодернізму.
  
НАВЧАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ: опрацювати матеріал підручника - сторінки 171-175; прочитати оповідання "Скляний равлик";проаналізувати додаткову інформацію вчителя
 ⏩Експрес-урок . М. Павич. "Скляний равлик"

⏩Audio-text . Милорад Павич. "Скляний равлик." 

 Завдання: Код доступу 306465


 Використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10.04.2020
                      Література постмодернізму: поняття постмодернізму, чинники розвитку в соціумі й культурі, принципи поетики, найяскравіші представники

НАВЧАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ: опрацювати матеріал підручника - сторінки 163-170; проаналізувати додаткову інформацію вчителя
Експрес-урок . Постмодернізм
 Завдання:  конспект статті підручника у зошит.  

--------------------------------------------------------------------------------

28.03.2020
 Критика влади грошей у конформістському суспільстві.
Художня своєрідність твору «Гостина старої дами» Фрідріха Дюрренматта


 Проблематика п’єси «Гостина старої дами» Ф. Дюрренматта.
Перевірка домашнього завдання. Бесіда за запитаннями:
  • -        Хто, з вашої точки зору, є головним героєм п’єси - Іль чи Клер?
Довідка щодо створення п’єси
-        Сюжет «Гостини старої’дами» мав свою творчу історію. У повісті «Місячне затемнення», над якою Дюрренматт працював, але яку так і не довів до завершення, розповідається про одного уродженця швейцарського села, котрий майже через півсторіччя, вже будучи канадським мультимільйонером, повертається на батьківщину, щоб помститися земляку, що колись увів у нього кохану дівчину. За допомогою підкупу багатій спонукає мешканців села мовчки розправитися з давнім ворогом. Зіставте цей задум із сюжетом «Гостини». Яку сюжетно-психо логічну лінію автор додав до первісної фабули?
 Лінію Іля. Аналіз тематики драми Скільки загалом таких ліній є у п’єсі? 
Сюжетно-психологічні лінії драми:
1. Іль
2. Гюленці тема знецінення гуманістичних цінностей тема влади грошей тема конформізму. Яка тема є загальною для всіх сюжетно-психологічних ліній драми?
Тема суду. Хто в п’єсі виступає в ролі судді? Клер судить Іля й гюленців - за своє скривджене життя; гюленська громада колись засудила на вигнання Клер, а тепер засуджує на смерть Іля; нарешті Іль згодом приходить до морального суду над самим собою)
Дискусійні запитання.
  • -        Чий суд здається вам справедливим?
  • -        Кому, на вашу думку, співчуває автор - Клер чи Ілеві?
Аналіз системи героїв.
а)         образ Клер
-        Яке враження справляє на вас «стара дама»? Що в ній лякає? Що приваблює?
-        В яких деталях виявляється внутрішня знівеченість героїні?
Символічною деталлю духовного паралічу мільйонерки виступають протези, що вмонтовані в її тіло замість втрачених в аварії руки й ноги. Про непохитну байдужість до власного особистого життя свідчить цинічно-фарсова швидкість, з якою Клер міняє своїх чоловіків. Сама героїня зізнається Ілеві: «Твоя любов померла багато років тому. Моя любов не могла померти. Але й жити не могла. З неї зробилося щось недобре, як і я сама, обросла своїми мільярдами, наче сліпі обличчя з коренищ у цьому лісі, оброслі безбарвними грибами».
-        На чому грунтується надзвичайна влада Клер? На багатстві, залізній волі й знаннях психології обивателів, які, попри благопристойні декларації, керуються прагматичними прагненнями збагатитися
-        Чим для Клер є розправа над Ілем: актом справедливості, помсти чи цинічного беззаконня? Звісно, героїня хоче стати втіленням вищого правосуддя, перед обличчям якого жоден злочин не може бути забутим або прощеним «за давністю років». Але не такою вона постає в очах автора. Дюрренматт попереджав: «Клер Цаханасян не є втіленням ані справедливості, ані плану Маршалла, ані тим більше Апокаліпсису.» Якщо в ній і втілюється якась ідея, то це - не ідея вищого суду, а індивідуалістичної спроби будь-якими засобами відновити скривджену колись справедливість. Ось чому «стара дама» - за всього свого жіночого шарму, вміння похмуро, але вдало пожартувати, за всієї своєї проникливості й елегантної безпосередності, - постає тим, чим вона себе й називає, - чудовиськом, якому заманулося довести світ, котрий колись зробив її публічною дівкою, до стану публічного дому.
-        У чому, на вашу думку, сенс порівняння Клер з античною Клото? Чи справді скидається «стара дама» на богиню Долі?
-        Чому до свого плану вона залучає гюленців? В участі гюленців у вбивстві й полягає їхня кара. У такий спосіб Клер доводить, що «добропорядність» громадян Гюлена - лише маска, що їхня готовність до компромісів з совістю безмежна й можна доходити до санкціонування й навіть власноручного виконання вбивства.
б)         образ гюленців
-        Чому гюленці виявляються здатними на злочин?
-        Де вперше в творі відчувається двоєдушність гюленської громади? У сцені чекання на вокзалі в І дії, коли представники міста Гюлена безсоромно використовують улесливі слова, адресовані мільярдерці, для прикриття цілком корисного інтересу до неї.
- Як гюленці спершу реагують на дивну пропозицію Клер? Чи є їхнє обурення щирим?
-        Чому зрада Іля громадою зображується в п’єсі як поступовий процес? У такий спосіб Дюррентматт досліджує явище конформізму, механізм «звикання» масової свідомості до ан-тилюдяної ідеї, процес руйнації етичних бар’єрів під впливом спокуси матеріальною вигодою.
-        Як поводить себе родина Іля?
-        Чи можна її розглядати як частку гюленської громади? Так, адже близькі Іля, як і місто в цілому, починає житти в кредит і готуватися до його загибелі
-        Хто з гюленців виявив співчуття до Іля? Це представники міської «еліти»: Священик (алегорія надії на Бога) та Вчитель (носій цивілізаційної, просвітницької місії). Обидва начебто мають бути взірцями гуманного ставлення до людини. Однак, виявляючи спонтанне бажання допомогти Ілеві, Священик і Вчитель надто швидко відмовляються від таких спроб і переходять на бік більшості.
-        Прочитайте сцену вирішального зібрання громади. Знайдіть у промовах гюленців гуманістичні гасла. Яку роль вони тут відіграють?
-        Як зображено в даному епізоді засоби масової інформації? Чи згодні ви з таким баченням?
-        Чому страта Іля відбувається у формі колективної розправи? Тому що Дюрренматту важливо продемонструвати саме масову готовність і до злочину заради найпрагма-тичнішої мети, і до забуття гуманних законів західної цивілізації. Така ситуація є діагнозом, що фіксує фатальні порушення морального здоров’я суспільства.
в) образ Іля
-        Чи заслуговує, на ваш погляд, Іль смертного вироку?
-        Чи спокутав він свою провину?
-        Які зміни відбуваються в свідомості крамаря упродовж «гостини» Клер у Гюлені?
Спочатку Іль робить усе можливе, аби уникнути спокути. Підлещується до земляків, наївно підкупаючи їх дрібними кредитами у своїй зубожілій крамничці. Вступає у боротьбу проти самодурства дами, вимагаючи від міської влади її арешту і захисту для себе. Згодом, певною мірою відчувши свою занедбаність і нездатність протистояти світу, Іль робить спробу втекти з Гюлена, але, нарешті, доходить до прийняття кари.
-        Як ви оцінюєте покірливість героя наприкінці драми
- як вияв його слабкодухості чи сили? Доказом мужності Іля є його відмова від пропозиції бургомістра вчинити самогубство, щоб звільнити громаду від «брудної роботи».
-        Чому крамар не прагне врятувати себе? Тому що він сприймає розправу над собою як акт встановлення справедливості.
-        Як ви розумієте дюрренматівський коментар загибелі Іля: «Вона одночасно осмислена й безглузда»? Осмислена - позаяк пробуджує в герої людяність і необхідну покору перед судом власної совісті. Але за межами його свідомості ця кара справді позбавлена сенсу, котрий їй приписується ззовні; як акція «відновлення справедливості» вона являє собою суцільний фарс. Адже хоч що б там говорила «стара дама», загибель Іля залишається жорстоким за задумом й огидним за виконанням убивством. І, до речі, ця загибель не виправдовує себе як «засіб» досягнення суспільного добробуту. Бо гюленці, купивши своє процвітання ціною злочину, спільно повторюють колишню помилку Іля, а відтак «програмують» у майбутньому черговий візит «старої дами», котра з’явиться вже по їхні душі.
 Завдання:підручник стор.162, зап .7
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

27.03.2020
 Художнє дослідження феномена влади – філософсько-етичне підґрунтя творчості Фрідріха Дюрренматта. Алегорично-моральний зміст сюжету п’єси «Гостина старої дами»

НАВЧАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ: опрацювати матеріал підручника - ст. 162; проаналізувати додаткову інформацію вчителя

⏩Фрідріх Дюрренматт біографія скорочено | Dovidka.biz.ua


Фрідріх Дюрренматт біографія скороченоДжерело: https://dovidka.biz.ua/fridrih-dyurrenmatt-biografiya-skorocheno/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
 Уривок з фільму "Гостина старої дами"


Фрідріх Дюрренматт біографія скороченоДжерело: https://dovidka.biz.ua/fridrih-dyurrenmatt-biografiya-skorocheno/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Фрідріх Дюрренматт біографія скороченоДжерело: https://dovidka.biz.ua/fridrih-dyurrenmatt-biografiya-skorocheno/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua
Завдання: читати п’єсу «Гостина старої дами»
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
21.03.2020
 Модерністські та неоавангардистські тенденції в драматургії другої половини ХХ століття. Формування «театру абсурду» як явища театрального авангарду в 1950-1960-х роках, його провідні ознаки.

НАВЧАЛЬНЕ ЗАВДАННЯ: опрацювати матеріал підручника - сторінки 160-162; проаналізувати додаткову інформацію вчителя

 ⏩Театр абсурду (Історія зарубіжної літератури XX століття)

Завдання:  конспект статті підручника у зошит.                       
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20.03.2020
Код доступу 387198

Використати цей код, відкривши посилання join.naurok.ua
ОБОВ'ЯЗКОВО ВКАЗУЙТЕ СВОЄ ІМ'Я ТА ПРІЗВИЩЕ  ПІД ЧАС РЕЄСТРАЦІЇ НА САЙТІ.

Усі результати тестувань фіксуються в електронному журналі вчителя на сайті проєкту "На урок" та обов'язково будуть виставлені в класний журнал.

Немає коментарів:

Дописати коментар